بیمارستانی با ۲۰ هزار مراجعه روزانه و معضلی به نام ملاقات

بیمارستانی با ۲۰ هزار مراجعه روزانه و معضلی به نام ملاقات

روزانه ۲۰ هزار نفر به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه می کنند و این حجم از ازدحام روند خدمات رسانی را مختل کرده است، این سخنان را دکتر علی سروش رئیس بیمارستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد و با بیان اینکه بخش زیادی از این مراجعان همراهان بیماران هستند از رسانه ها خواست به صورت جدی موضوع ملاقات رفتن را در استان فرهنگ سازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه شنبه در آئینی از جمعی از خبرنگاران رسانه های استان در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) به مناسبت روز خبرنگار قدردانی کرد که رئیس این بیمارستان با قدردانی از نقدها و انتقادات رسانه ها از آن به مثابه گنج ها نام برد و گفت: نقد چراغ راه ماست و از آن استقبال می کنیم.

او با بیان اینکه مراجعان به این بیمارستان از منطقه غرب کشور و کشور عراق هستند، گفت: حجم فعالیت ها دراین بیمارستان با ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بسیار بالا است و ضمن اینکه از نقد و انتقاد رسانه ها استقبال می کنیم انتظار داریم در نقد کردن مسائل و مشکلات ما را هم لحاظ کنید.

او حضور گاه و بیگاه اقشار مختلف مردم برای ملاقات در بیمارستان را یکی از معضلات جدی دانست و گفت: این ملاقات ها ۹۰ درصد به ضرر بیمار و ۱۰ درصد نیز مخل فعالیت های کاری همکاران و تیم درمان بیمار می باشد.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه این بیمارستان از افتخارات استان و منطقه است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش می کنند.

دکتر سروش به چند پروژه فعال در این مجتمع بیمارستانی اشاره کرد و افزود: بیمارستان سوختگی، مرکز جامع سرطان، مرکز درمان حاد سکته های مغزی و توسعه اورژانس اکنون در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه بخش اورژانس بیمارستان اکنون با حدود ۳۰ تخت فعال است، گفت: در نظر داریم در طرح توسعه ای ۷۰ تخت اضافه می کنیم و با اضافه شدن این تعداد تخت مشکل بیماران اورژانسی برطرف خواهد شد.

او از خبرنگاران خواست تور بیمارستان گردی راه اندازی کنند و از وضعیت بیمارستان های استان بازدید کنند و از نزدیک با روند فعالیت ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه منکر مشکلات و نواقص نیستیم، از خبرنگاران خواست مسائل و مشکلات را به مسئولان بیمارستان منعکس کنند.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره برداری رسید.

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال می باشد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =