توصیه های غذایی به مادران باردار چاق

توصیه های غذایی به مادران باردار چاق

کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه، استفاده از رژیم های غذایی برای کاهش وزن را برای مادران باردار ممنوع دانست و گفت: این افراد بایستی با روشهای تغذیه ای مناسب وزن خود را کنترل نماید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فروغ مرادی به منظور کنترل افزایش وزن در خانم های باردار توصیه کرد: این عزیزان می بایستی مصرف چربی ها را کاهش داده و غذا ها را به شکل آب پز، بخارپز، کبابی طبخ و استفاده کنند.

وی بر اجتناب از سرخ کردن و همچنین حذف کره حیوانی،خامه، سرشیر و نیز جدا کردن چربی های قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ قبل از طبخ غذا تاکید کرد و گفت: استفاده از شیر و لبنیات کم چرب ،محدود کردن مصرف انواع شیرینی ها، کیک های خامه ای، دسرهای پرچرب یا شیرین و تنقلات پرچرب، چیپس، پیراشکی و …و نیز محدود کردن مصرف کله پاچه، دل، جگر، قلوه و خودداری از مصرف سوسیس، کالباس و انواع پیتزای چرب نیز در کنترل وزن مادران باردار بسیار مؤثر است.

مرادی در ادامه استفاده از میوه های تازه بجای شیرینی ، شکلات و بیسکویت در میان وعده و محدود کردن مصرف نان های شیرین ، قند و شکر ، برنج و ماکارونی به ویژه در وعده شام و استفاده از نان های سبوس دار به جای نان فانتزی تاکید کرد .

وی افزایش دریافت مواد پروتئینی و مواد فیبری را بسیار لازم دانست و بر اصلاح عادات در رفتارهای تغذیه ای و تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم در این دوران ، مصرف گوشت­های بدون چربی، مرغ و ماهی حداقل دوبار در هفته ، استفاده از مصرف روزانه سبزی خوردن یا سالاد همراه با غذا ، استفاده از خود میوه بجای آب میوه در میان وعده، استفاده از خشکبار( برگه زردآلو، کشمش و … ) و سبزی­های تازه، هویج، کلم، خیار، گوجه فرنگی و … بعنوان میان وعده و استفاده بیشتر از انواع حبوبات در سوپ ها و آش ها و همچنین عدم حذف وعده های اصلی غذا ( صبحانه، نهار و شام) تاکید کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =