کرمانشاه صاحب بیمارستان 120 تختخوابی سرطان می‌شود

کرمانشاه صاحب بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سرطان می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از افتتاح بیمارستان جامع سرطان استان در آینده خبرداد.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بیمارستان جامع سرطان استان، گفت: این بیمارستان جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان در بخش درمان بوده و اتمام ساخت آن با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از افزایش نرخی ارز ساخت این بیمارستان با توجه به عدم توانایی پیمانکار در ادامه پروژه به کُندی پیش می‌رود که در همین راستا با همکاری هیات امنای دانشگاه تصمیم بر این گرفته شد که پیمانکار بر اساس قیمت‌های امسال به کار خود ادامه دهد.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: این مصوبه هیات امنا باید به تایید وزیر بهداشت برسد تا جنبه قانونی پیدا کند و در صورت تایید آن، پروژه با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد و در صورت شتاب گرفتن کار این پروژه ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعتبار اولیه ساخت این بیمارستان (بدون تجهیزات) ۱۴ میلیارد تومان بوده و این درحالی است که هم اکنون با وجود پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ۱۲۰ تخته بودن این بیمارستان، گفت: تجهیزات بسیار خوبی برای این بیمارستان از سوی هیات امنای دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه رادیوتراپی قدیمی داریم که در این بیمارستان مستقر می‌شود و از طرفی با موافقت هیات امنای دانشگاه، دو دستگاه جدید رادیوتراپی به قیمت بیش از ۲۸ میلیارد تومان (با استفاده از ارز دولتی) برای این بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر این سه دستگاه، دستگاه چهارم رادیوتراپی نیز که بسیار خاص و پیشرفته است به قیمت بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان خریداری شده است.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: از این نوع دستگاه جدید رادیوتراپی تنها یازده عدد وارد کشور شده که با رایزنی‌های بسیار موفق شدیم یکی از آنها را به کرمانشاه بیاوریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از پیگیری برای خرید یک دستگاه “پِت اسکن” ویژه درمان بیماران سرطانی برای این بیمارستان خبر داد وافزود: مبلغ مناقصه خریداری این دستگاه ۳۵ میلیارد تومان بود که به دلیل مشکلات انتقال ارز، ناچار به لغو مناقصه شدیم و قرار است مجددا هیات امنای دانشگاه مناقصه خرید این دستگاه را ظرف یک یا دو ماه آینده برگزار کنند.

دکتر مرادی با بیان اینکه در کل کشور تنها سه عدد از این دستگاه موجود است، گفت: با خریداری این دستگاه، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چهارمین دانشگاهی در کشور خواهد بود که این دستگاه را در اختیار دارید و همین امر قطبیت استان را در غرب کشور ارتقا می‌دهد.

وی یادآور شد: بجز دستگاه‌های مذکور، در مجموع ۲۳ میلیارد تومان دیگر صرف خرید دیگر تجهیزات این بیمارستان خواهد شد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =