مظلومیت بیماران خاص در پرده آبروداری/ اکثر آن‌ها با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند

مظلومیت بیماران خاص در پرده آبروداری/ اکثر آن‌ها با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند

مسؤول شورای هماهنگی حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه گفت: مسؤولان درخصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج فکر عاجل‌تری کنند، آن را جزو اولویت‌های مملکت قرار دهند، اکثر آن‌ها با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند.
به گزارش باختر، حسین بیگلری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وجود ۶۵۰ بیماری دیالیزی در استان، اظهار داشت: این بیماران باید در طول هفته سه‌بار و هربار به مدت چهار ساعت زیر دستگاه دیالیز قرار گیرند.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر این گروه از بیماران در ۱۳ بخش دیالیز در شهرستان‌های استان در قالب ۱۴۰ تخت و دستگاه‌های فعال دیالیزی خدمات‌، دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه ۲ مرکز دیالیز وجود دارد، افزود: بخش دیالیز در بیمارستان امام رضا(ع) با ۴۰ تخت و دستگاه فعال به‌طور تقریبی ۲۵۰ بیمار دیالیزی را پوشش می‌دهد و بخش دیالیزی در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز با ۲۵ تخت فعال به ۱۵۰ بیمار دیالیزی خدمات ارائه می‌دهد.
بیگلری به خدمات‌رسانی این بخش‌ها در قالب چهار شیفت طی شبانه‌روز به بیماران دیالیزی اشاره و بیان کرد: دیالیز این بیماران به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی از دیالیزی به‌عنوان بیماری سخت‌ و طاقت‌فرسا یاد کرد و افزود: درمان قطعی بیماران دیالیزی پیوند کلیه است.
مسؤول شورای هماهنگی حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه، مشکلات معیشتی و دارویی بیماران را از مشکلات حاد آن‌ها دانست و گفت: مشکلات دارویی هم از لحاظ هزینه و هم از نظر موجودی، در شرایط کنونی وجود دارد.
وی، انجمن حمایت از بیماران کلیوی را به عنوان سنگر اول ارتباط با بیماران معرفی کرد و افزود: بیمار وقتی کلیه خود را از دست داده برای پیوند به این انجمن مراجعه می‌کند، اولین برخورد ما با این بیمار بسیار دردناک است.
بیگلری با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از بیماران خاص توسط کمک‌های مردمی از نظر مالی به این بیماران کمک می‌کند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مردمی هم بسیار کم شده است، با کاهش حمایت مردمی، انجمن نیز کم توان شده و در نتیجه خدمات‌رسانی به بیمار نیز کمتر شده است، زمانی انجمن فعال است که کمک مردمی باشد.
وی گفت: باید بیمار پیوندی را حفظ کنیم، نگذاریم دوباره به چرخه دیالیزی بازگردند، در حال حاضر بخش‌های دیالیزی چهار شیفته در خدمت بیماران هستند، دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیمار جدیدی ندارند.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه گفت: حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان داریم که حدود ۶ هزار از آن‌ها زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و نزدیک به ۳۰ هزار نفر دیگر از آن‌ها، واقعاً نیازمند
مساعدت هستند.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی بیماران خاص باید برطرف شود، افزود: پیشنهاد تشکیل کارگروه حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را به استاندار داده‌ام تا در قالب آن با اطلاع‌رسانی مسؤولان، مردم کمک کنند.
بیگلری افزود: مسؤولان در این خصوص فکر عاجل‌تری کنند، آن را جزو اولویت‌های مملکت قرار دهند، اکثر بیماران خاص و صعب‌العلاج با پول یارانه زندگی خود را می‌گذرانند، تغذیه مناسبی ندارند، نمی‌توانند دارو تهیه کنند، پول کرایه ماشین برای سرویس و ایاب‌ذهاب ندارند.
بیگلری در پایان از اهدا کنندگان کلیه به‌عنوان ایثارگران یاد کرد و گفت: در بحث اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی و داشتن کارت اهدای عضو باید تبلیغات بیشتری داشته باشیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =