دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میزبان کنگره سراسری سالیانه انجمن پیوند سلول‌های بنیادی

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میزبان کنگره سراسری سالیانه انجمن پیوند سلول‌های بنیادی

نهمین کنگره سراسری سالیانه انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر پاینده دبیر علمی و اجرایی این کنگره. گفت: این کنگره سه روزه توسط انجمن پیوند سلول‌های بنیادی ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن شهید نوروزنژاد بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه برگزار شده است.

وی همچنین افزود: جشن سی و یکمین سالگرد انجام پیوند سلول‌های بنیادی در ایران با حضور پروفسور «اردشیر قوام‌زاده» پدر پیوند مغز استخوان ایران همزمان با این کنگره در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دکتر پاینده بیان کرد: خوشبختانه پیوند سلول های بنیادی نیز هم اکنون در ایران در حال انجام است و اهمیت کنگره از آن جهت است که ایران از سال ۶۲ تاکنون جزو کشور های پیشرو در این زمینه است.

وی افزود: آغاز این کار در ایران به همت دکتر اردشیر قوام زاده رقم خورد و موجب مباهات است که ایشان از کسانی هستند که در این کنگره که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شده به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت

به گفته وی متخصصان بالینی، محققان، پزشکان، داروسازان، تکنسین‌های آزمایشگاه، ایمونولوژیست‌ها، سرپرستاران، پرستاران و بهداشت حرفه‌ای می‌توانند در این رویداد علمی، پژوهشی شرکت دارند و شرکت در این کنگره علمی، پژوهشی دارای امتیاز بازآموزی است.

وی اظهار داشت: ارایه مبحث تاب‌آوری در بیمار و دهنده پیوند سلول‌های بنیادی توسط دکتر «محمدرضا مقدسی» مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در ایران، در دوم اسفندماه و رونمایی از مستند «سر عشق» که روایتی است مستند از زندگینامه پروفسور «اردشیر قوامزاده» از برنامه‌های جنبی این کنگره در کرمانشاه است.

در این کنگره یک بخش ویژه دانشجویان جهت ارائه مقالات اختصاص داده شده و مقالات خوبی ارائه خواهد شد و ۶۱ سخنران در این کنگره به ارائه مطالب خواهند پرداخت و ۳۲ پوستر الکترونیک در این کنگره مورد پذیرش قرار گرفته است وعلاوه بر سخنرانی ها ، ۱۰ مقاله نیز در این کنگره ارائه خواهد شد.

گفتنی است، این کنگره از سی ام بهمن ماه تا دوم اسفندماه ۹۸ در سالن همایش های بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار می شود.

پدر پیوند مغز استخوان ایران، پروفسور اردشیر قوام‌زاده نخستین کسی است که عمل پیوند مغز استخوان را در ایران انجام داده‌است.

او در سال ۱۳۸۹ به عنوان استاد ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران برگزیده شد. همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان برترین پژوهشگر جهان در زمینه سرطان و بیماری‌های خونی برگزیده شد.

پروفسور قوام زاده متولد ۱۳۱۹ در شهر تهران و از خانواده‌ای تفرشی و البه اصالتا از ایل زنگنه و کرد می باشد که در سال ۱۳۳۹ از دبیرستان دارالفنون دیپلم خود را گرفت.

مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی وین کرایس اتریش در سال ۱۳۵۰ گرفت و ۶ سال بعد مدرک تخصصی خود را از کشور سوئیس گرفت و سپس تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته هماتولوژی و پیوند در دانشگاه سوئیس در سال ۱۳۷۰ به پایان رساند.

اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه داخلی در بخش خون و انکولوژی بیمارستان شریعتی مشغول به کار است.

ریاست کنگره لنفوم و پیوند مغز استخوان در تهران در سال ۱۳۷۳، ریاست کنگره پیوند مغز استخوان در سال ۱۳۷۹، ریاست انجمن هماتولوژی- انکولوژی ایران در سال ۱۳۷۳، ریاست کمیته بورد هماتولوژی- انکولوژی ایران در سال ۱۳۷۰، ریاست مرکز تحقیقات خون، سرطان و پیوند مغز استخوان از سال ۱۳۷۸ تاکنون را بر عهده داشته‌است.

پروفسورقوام زاده همچنین ریاست بیمارستان شریعتی، ریاست دپارتمان پزشکی، ریاست بخش خون و سرطان و پیوند استخوان، عضویت در انجمن بین‌المللی پیوند مغز استخوان و عضویت در انجمن بین‌المللی پیوند خون و مغز استخوان اروپا را در کارنامه کاری خود دارد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =