مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه راه‌اندازی شد

مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه راه‌اندازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام راه‌اندازی مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه، گفت: این مرکز هر روز آماده پاسخگویی به مردم است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز یکشنبه به ایرنا افزود: با راه اندازی این مرکز، کارشناسان بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سئوالات همکاران و شهروندان در خصوص بیماری کرونا هستند.

او شماره تماس با این مرکز را ۳۷۲۶۶۵۵۶ اعلام کرد و گفت: شهروندان از طریق موبایل نیز با شماره ۰۸۳۳۷۲۶۶۵۵۶ تماس بگیرند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا در استان کرمانشاه مشاهده نشده است از شهروندان خواست به توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توجه کنند.

دکتر شکیبا افزود: بیمارستان سوانح و ‌سوختگی گلستان به طور کامل تخلیه شده و ‌آماده خدمت به بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا است.

او همچنین اظهار داشت: ۱۲ تخت آی سی یو ،۵۰ تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت،تاکنون از ۲۸۵ فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) در توییتی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =