تدارک 502 تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در کرمانشاه

تدارک ۵۰۲ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تدارک ۵۰۲ تخت ویژه بستری بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: این تعداد در صورت نیاز قابل افزایش است.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آماده باش تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی در پی شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر دو بیمارستان گلستان و فارابی کرمانشاه برای بستری بیماران کرونا اختصاص داده شد.

وی افزود: همچنین مقرر شده تا هریک از بیمارستانهای استان، ۱۰ درصد ظرفیت تخت های خود را به بستری این بیماران اختصاص دهند.

دکتر روشنی تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۵۰۲ تخت برای بستری برای این بیماران تدارک دیده شده که در صورت نیاز قابل افزایش است، همچنین دو بیمارستان دیگر در رزرو قرار دارد تا در صورت نیاز به سرعت تخلیه و جهت بستری بیماران کرونایی آماده شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین ظرفیت بستری بیماران کرونایی مربوط به بیمارستان فارابی با ۱۰۵ تخت است و بعد از آن بیمارستان گلستان است که ۵۰ تخت برای بستری این بیماران در آن تدارک دیده شده است.

تدارک ۶۰ تخت ICU برای بستری بیماران کرونایی

دکتر روشنی همچنین از تدارک ۶۰ تخت ICU برای بستری بیماران کرونایی خبر داد وافزود: این تخت‌ها در بیمارستانهای مختلف پراکنده است که عمده آن مربوط به بیمارستان فارابی و گلستان است و تعداد این تخت ها نیز در صورت نیاز قابل افزایش است.

این مسئول با بیان اینکه تمام مراجعین بیمارستان‌ها در صورت داشتن علائم مشابه کرونا پذیرش، معاینه و درصورت نیاز بستری می شوند، گفت: در تمام بیمارستان‌ها پزشک حضور دارد و کار معاینه مراجعین دارای علائم انجام شده و در صورت نیاز کار بستری آنها انجام می‌شود.

به گفته دکتر روشنی حدود سه هزار پرستار و ۳۵۰ پزشک، متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی بستری بیماران کرونایی فعالیت می کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =