روزانه 140 میلیون تومان در کرمانشاه صرف تجهیزات مصرفی مقابله با”کرونا” می‌شود

روزانه ۱۴۰ میلیون تومان در کرمانشاه صرف تجهیزات مصرفی مقابله با”کرونا” می‌شود

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هزینه روزانه تامین تجهیزات مصرفی مقابله با “کرونا” در سطح مراکز درمانی استان را ۱۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

دکتر تورج شیرزادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف تجهیزات محافظتی در استان همزمان با شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر مصرف ماسک، دستکش و لباس حفاظتی در مراکز درمانی استان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به صرف هزینه بسیار جهت تامین این تجهیزات مصرفی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۴۰ میلیون تومان در مراکز درمانی استان صرف خرید تجهیزات مصرفی مقابله با کرونا می‌شود.

صرف اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات سرمایه‌ای مقابله با “کرونا”

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در کنار هزینه ای که بابت این اقلام و تجهیزات پزشکی بصورت روزانه صرف می شود، ۲۵ تخت ICU هم طی این مدت در سطح بیمارستانهای استان راه اندازی شده که هزینه خرید هر تخت و تجهیز آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دو دستگاه سی تی اسکن جهت تسهیل در تشخیص کرونا برای شهرستانهای صحنه و هرسین خریداری شده که ارزش هرکدام حدود چهار میلیارد تومان است.

دکتر شیرزادیان افزود: علاوه بر اینها چهار میلیارد تومان دیگر نیز طی این مدت صرف خرید سایر تجهیزات تخصصی در حوزه مقابله با کرونا شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با این احتساب تاکنون ۳۲ میلیارد تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات تخصصی سرمایه ای در حوزه مقابله با کرونا شده است.

خودکفایی کرمانشاه در تولید “لباس حفاظتی”

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به بهبود تولید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت قابل قبولی در بحث تولید ماسک داریم و تولید سایر اقلام مصرفی مقابله با کرونا هم با جدیت دنبال می‌شود.

دکتر شیرزادیان از خودکفایی استان در بحث تولید لباس حفاظتی(کاورال) گفت: با راه اندازی یک واحد تولیدی در استان از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در تولید این تجهیزات در استان خودکفا شدیم.

وی افزود: این شرکت روزانه هزار عدد “کاورال” تولید می کند که این لباس‌ها میان مراکز درمانی استان توزیع می‌شود.

دکتر شیرزادیان تصریح کرد: دو شرکت دیگر نیز از یک هفته پیش کار تولید این لباس‌ها را در استان آغاز کرده‌اند که ظرفیت هرکدام تولید حدود هزار عدد لباس در روز است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + پانزده =