مراقب موج سوم کرونا باشیم/ اجرای ۴ طرح مدیریت کووید ۱۹ در تهران

مراقب موج سوم کرونا باشیم/ اجرای ۴ طرح مدیریت کووید ۱۹ در تهران

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اجرای ۴ پروژه تحقیقاتی در زمینه مدیریت کووید ۱۹ در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتوحی، در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به روند اجرای ۴ پروژه تحقیقاتی در زمینه مدیریت کووید ۱۹، گفت: پایلوت طرح بررسی راه‌های انتقال عفونت در استان تهران اجرا شده و از این هفته پروژه اصلی آغاز می‌شود.

وی افزود: ارزیابی رفتار مردم در مواجهه با عوامل خطر بیماری کووید ۱۹ در استان تهران نیز پروژه دیگری است که مصوب شده و از این هفته جمع‌آوری اطلاعات آن در حوزه معاونت بهداشت انجام می‌شود.

فتوحی با اشاره به پروژه تدوین دستورالعمل فاصله گذاری فیزیکی در جمعیت استان تهران، گفت: این دستورالعمل نوشته شده و وزارت بهداشت نیز دستورالعمل مشابهی را به این منظور ابلاغ کرده است که محورها و نحوه اجرایی شدن آن مورد برسی قرار گرفت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکپارچه‌سازی و راه‌اندازی نظام مراقبت از بیماری کووید ۱۹ در استان تهران را طرح مفصل و طولانی‌مدت دیگری خواند که با همکاری حوزه آی تی دانشگاه و معاونت‌های بهداشت و درمان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این ۴ پروژه، گفت: امیدواریم با اطلاعاتی که به دست می‌آوریم، موج دوم را سریع‌تر کنترل کنیم، مردم توانمندتر شوند و نگذاریم موج سوم رخ دهد.

فتوحی تاکید کرد: لازم است روند اپیدمی را مرتب پایش کنیم و متناسب با وضعیتی که استان تهران دارد برای مدیریت اپیدمی و جلوگیری از موج سوم و همچنین مدیریت بیمارانی که مبتلا شده‌اند، اقدام کنیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =