توصیه های ورزشی در افراد مبتلا به دیابت

دیابت نوعی بیماری متابولیک است که در اثر عدم تولید انسولین در بدن و یا عدم توانایی سلول ها در استفاده از انسولین رخ می دهد.

اگرچه معمولا نمی توان این بیماری را به طور کامل از میان برد، اما با مراجعه ی منظم به پزشک، مصرف به موقع دارو ها و اصلاح سبک زندگی، می توان تا حدود زیادی آن را تحت کنترل درآورد.

در ادامه این مقاله توصیه هایی برای ورزش کردن به بیماران دیابتی ارائه شده است:

شرکت در یک برنامه ورزشی برای یک فرد دیابتی ملزم به انجام یک سری برنامه ریزی ها می باشد. پیروی از توصیه های ذیل می تواند به افراد دیابتی کمک کند تا برای شرکت کردن در یک برنامه ورزشی آماده شوند، خواه این افراد کودک باشند، خواه بزرگسال.

قبل از تصمیم گیری به شرکت کردن در یک برنامه ویا تمرین ورزشی، بیماران دیابتی باید؛ پزشک خود را از این تصمیم آگاه نمایند و توصیه های پزشک را در صورت لزوم یادداشت کرده و مد نظر داشته باشند.

توصیه های ورزشی برای بیماران دیابتی:

افراد دیابتی باید درنظر داشته باشند که بررسی قند خونشان، پیش از شروع هر نوع فعالیت ورزشی بسیار حائز اهمیت می باشد. بیماران دیابتی که در برنامه های ورزشی شرکت می کنند باید قادر باشند قندخون خود را بررسی کنند و از پزشک خود بپرسند که چه موقع از روز زمان مناسبی برای انجام تست قند خون می باشد.

ممکن است نیاز باشد یک بیمار دیابتی پیش از ورزش، در هنگام ورزش و یا بعد از ورزش قند خون خود را کنترل کند (که این موضوع به نظر پزشک بیمار بستگی خواهد داشت)، این نوع بررسی قند خون که توسط خود بیمار انجام می شود را  خود ارزیابی ویا Self-monitoring می گویند.

درصورتی که مبتلا به دیابت هستید، توصیه های ذیل را در نظر بگیرید:

به اطرافیان خود بگویید که مبتلا به دیابت هستید، با افرادی که از این موضوع مطلع نیستند ورزش نکنید، دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد، بنابر این بیماری خود را مخفی نکنید، به خصوص از مربیتان.

مراقب آنچه می خورید باشید. همچنین پزشکتان قادر خواهد بود در این زمینه به شما کمک کند؛ برای مثال ممکن است شما نیازمند مصرف بیشتر یک سری میان وعده ها قبل ورزش در طول ورزش کردن و یا پس از انجام ورزش باشید.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص


منتشر شده

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =