حسین بیگلری

حسین بیگلری مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه: هر نهادی به بیماران مجموعه خود کمک کند/ هزینه‌های درمان کمرشکن است

مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به هزینه‌های کمرشکن درمان بیماران خاص و صعب العلاج، پیشنهاد داد: در راستای کمک به این بیماران هر نهادی بیماران مجموعه خود را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، حسین بیگلری در دیدار با برخی مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به وجود ۳۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان، گفت: هزینه این بیماران بسیار سنگین است و یک بیمار و خانواده او به تنهایی از عهده این مخارج برنمی‌آیند.

وی افزود: بطور مثال برخی بیماران سرطانی مجبور به تزریق آمپولهایی هستند که فقط در تهران وجود دارد و هزینه تزریق هرکدام از آنها حدود ۱.۵ میلیون تومان تمام می‌شود و این آمپول باید دو بار در ماه تزریق شود و از طرفی هزینه هر جلسه شیمی درمانی ۴۰۰ هزار تومان است و قطعا یک کارمند ساده حتی اگر تمام حقوقش را بدهد، باز هم از عهده این مخارج برنمی‌آید.

بیگلری تصریح کرد: در همین راستا همه باید کمک کرده و تامین بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران را برعهده بگیریم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های مختلف بیماران خاص و صعب العلاج از جمله انجمن دیابت، ام اس، هموفیلی و تالاسمی در استان، گفت: این انجمن‌ها با کمک‌های مردمی جان می گیرند و زمانی که کمک مردم و خیرین نباشد کاری از دست انجمن‌ها ساخته نیست.

مسئول شورای عالی بیماران خاص استان کرمانشاه با اشاره به پایین بودن رقم کمک‌های مردمی در کرمانشاه، گفت: توقع زیادی در این زمینه نیست چون کرمانشاه کار و تولید چندانی ندارد، اما در سطح اندک می توان کمک‌هایی داشت و با متمرکز کردن این کمک‌ها می توان کارهای بزرگی برای بیماران انجام داد.

وی به طرح محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران در سال‌های گذشته درمجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این طرح که با استقبال خوبی همراه شد مقرر شد که اگر نیروی شهرداری دچار بیماری خاص و صعب العلاج باشد، خود شهرداری با کمک سایر نیروها هزینه درمان او را تامین کرده و بیمار را به حال خود رها نکنند.

بیگلری تصریح کرد: ما به دنبال اجرای مشابه این طرح در کرمانشاه هستیم و پیگیریم تا با همکاری شورای شهر و شهرداری کرمانشاه این طرح نیکو و پسندیده را در کرمانشاه عملی کنیم.

مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این طرح در سایر نهادها نیز اجرایی شود. به طور مثال اگر دانش آموز یا معلمی دچار بیماری خاص و صعب العلاجی است، خود سیستم گسترده آموزش و پرورش با همکاری دانش آموزان و معلمان دیگر هزینه درمان این بیماران را تامین کنند.

وی در ادامه پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار کرد: درسالهای گذشته طرح غربالگری درمیان دانش‌آموزان اجرا می شد که بر مبنای آن دانش آموزانی که احتمال داده می شد در سالهای آینده دچار بیماری‌های صعب العلاج از جمله دیابت و بیماری کلیوی می‌شوند شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای آنها انجام می شد.

بیگلری با اشاره به توقف این طرح گفت: امیدواریم آموزش و پروش در این زمینه گام برداشته و با شناسایی دانش آموزان در معرض بیماری صعب العلاج، در جهت پیشگیری از روند بیماری و درمان آنها اقدام کند.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دو =