شورای عالی بیماران خاص

استقرار اتوبوس دیابت در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در روزهای اضطراری پس از وقوع زلزله، اتوبوس دیابت به سرپل ذهاب ارسال و قند خون بیماران دیابتی توسط پزشکان سیار و سایر کادر درمانی این اتوبوس، بررسی شد.
دکتر فاطمه رضوان مدنی، با بیان اینکه به دلیل اورژانسی بودن شرایط وضعیت مناطق زلزله زده نه تنها دیابتی ها بلکه دیگر بیماران نیز در این اتوبوس معاینه شدند، ادامه داد: به گونه ای که در یک هفته، بیش از یک هزار نفر برای چکاب عمومی به این اتوبوس مراجعه کردند.
به گفته وی، در این اتوبوس خدماتی همچون توزیع رایگان دارو و انسولین، بررسی قند خون و پانسمان زخم افراد دیابتی انجام شد و اتوبوس دیابت همچون کلینیک سیار به همه مراجعه کنندگان خود خدمت رسانی می کند.
دکتر رضوان مدنی افزود: بیشترین خسارت زلزله و بیشترین جمعیت آسیب دیده در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد، از همین رو اتوبوس دیابت در این منطقه مستقر شد و بیماران دیابتی توسط پزشکان متخصص و داخلی به همراه پزشک عمومی ویزیت شدند.
به گفته وی، بیماران زلزله زده دیابتی که با وضعیت وخیم جسمانی پس از زلزله مواجه شدند برای مداوا به بیمارستان سرپل ذهاب و بیمارستان کرمانشاه مراجعه کرده اند.
این مقام مسئول یادآور شد، در همان ساعات پس از زلزله همکاران بهداشت و درمان به موقع رسیده و به کنترل بیماری پرداختند و تاکنون با کمبود دارو مواجه نشده ایم.
به گفته وی، برای مراجعه حضوری بیماران دیابتی به کرمانشاه نیازی وجود ندارد چرا که در همه مناطق زلزله زده پزشک مرتبط برای بررسی بیماری وجود دارد.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =