بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه قطب آموزشی درمانی غرب کشور

مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون در استان کرمانشاه ۱۳ بیمارستان دولتی فعال است که از این تعداد هفت بیمارستان در شهر کرمانشاه فعالیت دارد.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه این مرکز آموزشی درمانی را یکی از مراکز تاثیرگذار در منطقه غرب کشور می داند و می گوید: این مرکز همواره به عنوان پیشانی دانشگاه علوم پزشکی، جدیدترین وعلمی ترین روش های آموزشی، درمانی، تشخیصی، توانبخشی و پژوهشی را در راستای طرح تحول نظام جامعه ارائه داده است.
دکتر علی سروش به خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان امام رضا (ع) کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد واکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال می باشد.
او اظهار کرد که این بیمارستان با اضافه شدن ۸۰ تخت به اورژانس، ۱۲ تخت به مرکز mdrtb (مرکز درمان مبتلایان به سل مقاوم به درمان )، ۵۰ تخت به مرکز سوختگی گلستان، ۱۲۰ تخت به مرکز جامع سرطان وهمچنین کلینیک جامع بوستان به عنوان یک مجتمع بیمارستانی یک هزار تختخوابی در سال آینده به کار خود ادامه خواهد داد.
او گفت: در چند سال اخیر تلاش های زیادی برای خریداری دستگاه ها و تجهیزات منحصر به فردی چون دستگاه پیشرفته رادیوتراپی و دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و آنژیوگرافی بای پلین صورت گرفته است که دستگاه رادیوتراپی نصب و جایگزین دستگاه قدیمی شد و تا چند ماه آینده نیز دیگر تجهیزات به این مجموعه اضافه خواهند شد.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه همچنین گفت: در این مجتمع بیمارستانی ۱۸۰ نفرعضو هیات علمی و ۲ هزار پرسنل که ۷۰۰ نفر را پرستاران تشکیل می دهند، مشغول به ارائه خدمت به هموطنان هستند.
دکتر سروش اضافه کرد که سالیانه ۲۰ هزار عمل جراحی در این مرکز انجام می شود و نزدیک به ۱۰۰هزار نفر نیز به اورژانس مراجعه می کنند که بعد از طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعین بستری با رشد ۲۳ درصد و تعداد مراجعین سرپایی با رشد ۲۸ درصد مواجه شده است.
وی با بیان اینکه این مرکز اکنون با مشکل ازدحام ملاقات کنندگان روبروست که موجب اختلال در روند خدمات رسانی به بیماران می شود، افزود: با پیشنهاد بیمارستان امام رضا (ع) و حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی طرحی به نام ساماندهی ملاقات در این بیمارستان در حال اجراست.
به گفته او، در این طرح از نیروی انتظامی، دادگستری، آموزش و پرورش استانداری، صدا و سیما و اصحاب رسانه دعوت به همکاری شده است که براساس این طرح ملاقات به سه روز در هفته محدود و ورود کودکان زیر ۱۲ سال به بیمارستان نیز ممنوع شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 7 =