برنامه های هفته سلامت استان کرمانشاه اعلام شد

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برنامه های متعددی با همکاری سازمان ها و دستگاه های مختلف در سطح استان در این هفته ( یکم تا هفتم اردی بهشت) اجرا می شود.

مهدی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این برنامه ها را در راستای ارتقای سطح سواد سلامت و جلب مشارکت مردم و سازمان­های غیردولتی مردم­ نهاد، توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ­ای سالم و جلب همکاری های بین ­بخشی دستگاه­های مرتبط با سلامت در پشتیبانی از برنامه ­های نظام سلامت را از جمله محورهای این هفته ذکر کرد.
وی اظهار کرد: برنامه های هفته سلامت امسال با شعار پوشش همگانی سلامت ‘برای همه ، در همه جا ‘ در استان برگزار می شود.
,وی در تشریح برنامه های این هفته به برگزاری همایش مجمع استانی سلامت با حضور روسای سازمان های دولتی در استانداری در روز یکشنبه دوم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: هدف ما در این مجمع جلب حمایت سازمان های موثر در حوزه سلامت برای گسترش فرهنگ سلامت در سازمان ها و جامعه است.
وی افتتاح روستای سالم در یکی از شهرستان های استان را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد و افزود: یکی از روستاهای استان که از نظر زیرساخت های فاضلاب و امکانات بهداشتی تجهیز و به روز شده در این هفته افتتاح می شود.
پیاده روی همگانی در روز جمعه هفتم اردیبهشت از دیگر برنامه های هفته سلامت است که با همکاری سازمان های ذیربط از بوستان شاهد تا بوستان شرقی طاق بستان برگزار می شود.
به گفته دبیر ستاد هفته سلامت کرمانشاه، در پایان این راهپیمایی در بوستان شرقی به شرکت کنندگان خدمات سلامت و مشاوره رایگان ارائه می شود.
محمدی، برنامه اصلی هفته سلامت امسال را راه اندازی پویش ‘سواد سلامت’ ذکر کرد و گفت: در این پویش به موضوعات اصلی خودمراقبتی مانند تبعات مصرف مواد قندی شامل قند و شکر، چربی و روغن ها، نمک و سیگار و نداشتن تحرک و فعالیت جسمی می پردازیم.
وی یکی از ابتکارات امسال ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را اطلاع رسانی موضوعات خود مراقبتی به گویش غالب هر شهرستان ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال اطلاع رسانی در شهرستان هرسین به گویش لکی و در پاوه به گویش اورامی انجام می شود.
وی علاقه مند کردن بیشتر مردم به پیگیری موضوعات مربوط به سلامت را از مهمترین اهداف این طرح ابتکاری دانست و تصریح کرد: طرح این موضوعات به گویش محلی جذاب تر و تاثیرگذارتر است.
او به همکاری شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها در برگزاری برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: ۳۱ فروردین با همکاری شهرداری در ۹ منطقه شهر کرمانشاه برنامه پیاده روی خانوادگی داریم که به برندگان جوایزی اهدا می شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه حضور مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در صدا و سیما برای تشریح برنامه های هفته سلامت و موضوعات مربوط به این حوزه و برگزاری مسابقات مختلف با جوایز متعدد برای خانواده ها در شبکه استانی را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد.
محمدی به طراحی ‘دابسمش’ سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: فایل هایی به زبان کُردی مرتبط با موضوع سلامت تهیه شده و خانواده ها می توانند در موضوعات مرتبط با سلامت که در این فایل ها آمده، دابسمش طراحی و تدوین کنند و به دبیرخانه ستاد هفته سلامت استان بفرستند.
به گفته او به برندگان این مسابقه نیز جوایزی اهدا می شود.
او حضور مدیران شبکه های بهداشت شهرستانی در نماز جمعه با موضوع تشریح برنامه های هفته سلامت و برپایی تعدادی سلامتگاه در شهرهای استان و ارائه خدمات رایگان و مشاوره به مردم را از دیگر برنامه های هفته سلامت ذکر کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =