خبر خوش برای بیماران دیالیزی: بهره برداری از دستگاه همودیالیز در ۱۰ مرکز درمانی کشور

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ساخت دستگاه دیالیز، گفت: دستگاه همودیالیز در بیش از ۱۰ مرکز درمانی در ۴ شهر سرپل ذهاب، قم، تهران و همدان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز سبک‌دست در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در ارتباط با ساخت دستگاه همودیالیز با اشاره به اینکه محصولات این شرکت در حوزه برآورده کردن نیاز مراکز درمانی دیالیز است، اظهار داشت: مهم ترین محصول این شرکت دستگاه همودیالیز بوده که در بخش‌های دیالیز برای بیماران مزمن کلیوی استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ساخت دستگاه همودیالیز با بیان اینکه بیمار دیالیز، فردی است که هفته‌ای ۳ بار به مرکز دیالیز مراجعه می‌کند و هر بار ۴ ساعت دیالیز می‌شود و از بدنش سم زدایی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: دستگاه همودیالیز یکی از پیچیده‌ترین دستگاه های پزشکی به شمار می‌رود که دارای فناوری پیشرفته، مولتی دیسیبلین و چند رشته‌ای است.

سبک‌دست گفت: دستگاه همودیالیز بسیار پیچیده و تعاملی و درمانی است چرا که بیمارچندین بار خون از بدنش خارج می‌شود و تحت حفاظت و حمایت دستگاه خون به بدنش برگشت داده می‌شود. بیمار بعد از پایان دیالیز تشخیص می‌دهد با کاهش وزنش ایا دستگاه درست کار کرده یا خیر. بیمار اولین و بهترین قاضی در مورد دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه برای واردات این دستگاه به دلیل تحریم دچار مشکل بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۵ ماژول فناورانه این دستگاه را در ایران طراحی و ساخته‌ایم که هم طراحی و ساخت اجزا و هم طراحی و ساخت محصول و نیز طراحی و پیاده سازی نرم افزار کاملا به روش مستقل صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ساخت دستگاه دیالیز خاطرنشان کرد: در این حوزه پیشتاز در تولید دانش بوده ایم و موفق به اخذ پروانه از اداره کل تجهیزات پزشکی شده ایم. برای اولین بار به صورت مستقل در دو دانشگاه مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه تهران و بقیه الله مجددا بالغ بر ۹ ماه در دانشگاه تهران و ۶ ماه در دانشگاه بقیه الله دستگاه مورد آزمایش و تایید قرار گرفته است.

وی افزود: وزارت صنایع پروانه بهره برداری با ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه در سال برای برای شرکت صادر کرده است  لذا دستگاه مسیر فنی و تجاری سازی را طی کرده و تاکنون ۷۰ دستگاه طی یک‌سال در بیش از ۱۰ مرکز درمانی دولتی و خصوصی در ۴ شهر سرپل ذهاب، قم، تهران و همدان نصب و راه اندازی شده است.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =