پزشک کرمانشاهی جهانی شد /«پروفسور خزایی» یکی از پنج عضو اصلی پروژه جهانی «خواب انیگما»

با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجمین همایش بین المللی نقشه ‌برداری مغز ایران با حضور حدود ۲۰۰ نفر از پزشکان، اساتید و دانشجویان در حوزه های مرتبط با علوم اعصاب، همچنین مهمانان خارجی و دانشمندان برجسته این حوزه از کشور‌های امریکا، آلمان، انگلیس، استرالیا و دانمارک در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.
نقشه برداری مغز علم بین رشته ای است که به مطالعه تغییرات ساختاری و عملکردی مغز در بیماری‌های روان پزشکی و نورولوژی ، شناخت بهتر از عملکردهای شناختی مغز طی فرآیند هایی مثل حافظه و هیجان و معرفی پژوهش های اخیر و جدیدترین یافته ها در این حوزه مطالعاتی
می پردازد.
در این همایش، پروفسور پل تامسون، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و رئیس پروژه بین المللی انیگما، برای دومین بار در طی سه سال گذشته حضور داشت. ایشان که در دوره سوم این همایش، پیشنهاد تاسیس گروه تحقیقاتی خواب را به ایران داده بود، در این راستا به ایراد سخن پرداخت.
انیگما یک کنسرسیوم بین المللی با مشارکت حدود ۳۸کشور جهان است که پژوهشگران در زمینه های مختلف بیماریهای مغز با یکدیگر همکاری و با به اشترک گذاشتن نتایج تحقیقات خود به انجام پژوهشهای عظیم بین المللی کمک می کنند. گروه خواب انیگما با هدایت و سرپرستی کشورایران (دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه) در این مدت موفق به جذب محققین برجسته ای از امریکا، هلند، انگلیس، آلمان و کره جنوبی شده است .
همچنین در حاشیه این همایش جلسه ای با حضور پروفسور پل تامسون استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و رئیس پروژه بین المللی انیگما، پروفسور سیمون آیکهوف استاد دانشگاه دوسلدورف، پروفسور حبیب الله خزایی رییس مرکز تحقیقات اختلالات خواب کرمانشاه، پروفسور مجتبی زارعی و دکتر مسعود طهماسیان از اساتید پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اعضای این پروژه جهانی، تشکیل گردید.
لازم به ذکر است که از دوسال قبل پروفسور پل تامسون،پروفسور حبیب الله خزایی،پروفسور سیمون آیکهوف ،پروفسور مجتبی زارعی و دکتر مسعود طهماسیان به عنوان اعضای اصلی پروژه جهانی خواب انیگما انتخاب شده اند.
قابل ذکر است که در غرفه ای که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته بود چند نفر از اعضای مرکز تحقیقات اختلالات خواب کرمانشاه به معرفی این مرکز، فعالیتهای تشخیصی، درمانی و نیز مطالعاتی که در حوزه تصویربرداری مغزی در اختلالات خواب در این مرکز انجام گرفته پرداخته و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان بودند. همچنین بنابر تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شهید بهشتی منعقد شده بود، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه از تخفیف پنجاه درصدی جهت ثبت نام شرکت در همایش و کارگاه هایی که در حاشیه آن برگزار گردید برخوردار بوده و تعدادی از ایشان در همایش، کارگاه EEG و کارگاه متاآنالیز تصویربرداری مغزی با تدریس پروفسور سیمون آیکهوف و دکتر مسعود طهماسیان شرکت نمودند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =