فرسودگی و کمبود بیش از ۳ هزار دستگاه دیالیز در کشور

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار دستگاه دیالیز در کشور کمبود داریم.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی،داریوش آرمان اظهار کرد: در حال حاضر در حدود ۳ تا ۴ هزار دستگاه دیالیز در کشور دچار کمبود هستیم و ناوگان دیالیز کشور بسیار پیر و فرسوده شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی وزیر بهداشت دستوراتی ویژه مبنی بر خرید دستگاه های جدید دیالیز داده اند اما برای واردات دستگاه های جدید نیازمند جابه جایی خوب هستیم که به دلیل مسائل تحریم و مشکلات ناشی از آن انتقال پول انجام نمی شود.

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران تاکید کرد: تحریم های ظالمانه اعمال شده به وسیله آمریکا بسیار جدی است و کار انتقال پول را با مشکل روبه رو کرده است به همین دلیل واردات تجهیزات پزشکی و دارو به دلیل نبود امکان جابه جایی پول با مشکلاتی روبه رو است.

اهمیت نوسازی ناوگان دیالیز کشور

آرمان بیان کرد: به طور قطع تحریم در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و حتی درمان بیماران خاص اثر منفی و معکوس می گذارد و امیدوارم مجامع بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی هر چه سریعتر نسبت به این موضوع و رفع همه تحریم های پزشکی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که توجهی بیشتر به بیماران کلیوی، دیالیزی و پیوند کلیه داشته باشد و این مسائل را در خصوص تخصیص اعتبار برای سال ۹۸ در نظر بگیرند.

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران ادامه داد: امروزه نوسازی ناوگان دیالیز کشور از اهمیتی ویژه برخوردار است و این مسئله میسر نمی شود مگر آنکه بودجه ویژه ای برای این موضوع در نظر گرفته شود.

آرمان تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران دیالیزی کشور مدت زمان زیادی از نوبت پیوند کلیه شان گذشته است و به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی امکان انجام پیوند کلیه را ندارند، در همین راستا از دولت و مجلس درخواست داریم بودجه ویژه ای را برای بیماران کلیوی نیازمند و کم درآمد در نظر بگیرد.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =