اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشاه

اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشاه

رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن ماه در استان اجرا می شود.

سارا شاه آبادی اظهار داشت:پویش ملی مبارزه با سرطان هر ساله از اول تا هفتم بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه نیز همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی هدف اصلی از این پویش را افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و اصلاح باورهای نادرست مردم مبنی بر درمان ناپذیر بودن آن دانست.

به گفته وی جلب مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای از دیگر اهداف این پویش است.

شاه آبادی افزود: به طور مثال در استان کرمانشاه باور غلطی بین مردم وجود دارد که چون راه‌های تشخیص سرطان نسبت به گذشته پیشرفت کرده و بیماران سرطانی بهتر از قبل تشخیص داده می‌شوند، بنابراین در جامعه سونامی سرطان داریم در حالی که این گونه نیست.

وی عنوان کرد:انتظار می‌رود در جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر در سال به سرطان مبتلا شوند که کمتر از آمار جهانی و کشوری است.

شاه آبادی گفت: این باور که آمار افراد مبتلا به سرطان زیاد شده است درست نیست چون روش‌های تشخیص سرطان پیشرفت کرده و سبب شده سرطان تشخیص داده شود در حالی که در گذشته علت فوت افراد مشخص نبود.

وی افزود: در این هفته تلاش می کنیم با اطلاع رسانی گسترده باورهای غلط در میان مردم جامعه از بین رود.

گفتنی است گروه‌های هدف شامل نوجوانان و جوانان، بیماران سرطانی و خانواده‌ها، سیاست گذاران و مجریان خارج از حوزه سلامت هستند.

شعار پویش ملی مبارزه با سرطان «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید» عنوان شده و در این هفته علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، جلب مشارکت ذی نفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =