از همین حالا برای “روزه داری” آماده شوید

از همین حالا برای “روزه داری” آماده شوید

یک کارشناس ارشد تغذیه توصیه کرد: افراد از همین حالا با شبیه سازی وعده‌های غذایی ماه رمضان، خود را برای روزه داری در این ماه مبارک آماده کنند.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به طولانی بودن مدت روزه داری‌ نیاز است افراد از هم اکنون برای روزه داری در این ماه تمرین کرده و خود را آماده کنند.

وی افزود: توصیه این است افراد در روزهای باقی مانده تا ماه مبارک رمضان برنامه تمرینی برای روزه داری داشته باشند، به نحوی که وعده نهار را سبک کرده و وعده های غذایی را سمت شام سوق دهند.

رشیدی تصریح کرد: همچنین توصیه می شود مثل ماه مبارک یک وعده افطار سبک در هنگام غروب در نظر گرفته شود و بعد از آن وعده شام سبک صرف شود.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: این فاصله انداختن بین وعده نهار تا شام و سبک مصرف کردن وعده نهار موجب می شود بدن برای روزه داری خود را آماده کند.

رشیدی خاطرنشان کرد: توصیه به روزه داری مستحب در ماه شعبان نیز در همین راستا است که افراد برای روزه داری در ماه مبارک رمضان آماده شوند.

وی افزود: توصیه می شود افراد بین وعده افطار تمرینی با شام نیز یک فاصله نیم ساعت تا یک ساعت بگذارند تا به شیوه سالم مصرف غذا در ماه مبارک نیز عادت کنند، چرا که معده نباید بلافاصله بعد از افطار با غذاهای سنگین پر شود.

این کارشناس ارشد تغذیه در خصوص کم کردن حجم غذا در روزهای باقی مانده تا ماه رمضان نیز گفت: هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شده و حجم مواد مصرفی هم نباید کم شود و تنها زمان صرف آنها باید تغییر کند.

رشیدی یادآور شد: همانطور که در مدت باقی مانده کم خوری توصیه نمی شود، پُرخوری هم توصیه نمی‌شود، چرا که افراد نمی‌توانند در بدن خود غذا ذخیره کنند و مصرف غذای زیاد آمادگی برای ماه مبارک نمی‌آورد و تنها موجب چاقی افراد می‌شود.

وی افزود: برخی افراد برای پیشگیری از گرسنگی در مدت روزه داری اقدام به پُرخوری می کنند که این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود، افراد باید به خاطرداشته باشند که بدن آنها به یک حجم کالری معین در روز نیاز دارد و نیازی به پرخوری نیست، چرا که مازاد کالری در بدن نتیجه ای جز چاقی ندارد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =