دارو های تایید شده توسط اف. دی .آی برای کاهش وزن

سیاست های غذایی و دارویی امریکا برای درمان چاقی:

در حال حاضر تنها تعداد معدودی داروی تایید شده توسط  اف. دی .آی  برای کاهش وزن وجود دارد. از جمله این دارو ها “فن ترمین”  و “دی اتیل پروپیون”، تنها دارو های تصویب شده برای مصرف کوتاه مدت  دوازده هفته ای می باشند.

دارو های تصویب شده توسط  اف. دی .آی  جهت مصرف طولانی مدت( برای کاهش وزن) باید برای دو سال مصرف یا بیشتر، بی خطر وسودمند  باشند .

در حال حاضر تنها سیبو ترامین و ارلیستات برای مصرف طولانی مدت تجویز شده اند.

سیبو ترامین:

سیبو ترامین یک عامل، مهار کننده بازجذب می باشد.

در بیماران چاق با دوز مطلوب ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم در هر روز که مقدار تجویز شده برای آنها به دوز بیشینه ی ۲۰ میلی گرم در هر روز  افزایش یافته است، این دارو یک کاهش وزن وابسته به دوز مصرف را نشان داده است.

در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، کاهش وزن ایجاد شده توسط سیبو ترامین، با یک شیفت به سوی بهبود کنترل متابولیک و کاهش گلوکز ناشتا نسبت به درجه ی کاهش وزن همراه می باشد.

به علت وجود ترکیبات “ادرژنیک” این دارو ،بیماران دریافت کننده ی سیبو ترامین باید برای کنترل فشار خون و ضربان قلب تحت نظارت قرار داشته باشند و هنگامی که ترکیب سیبو ترامین به همراه سایر دارو ها که ممکن است فشار خون را افزایش دهد،مورد استفاده قرار می گیرد،باید با احتیاط کامل عمل کرد.

دارو های کمپاتومیمتیک:

دارو های  کمپاتومیمتیک شامل موارد ذیل می باشند:

benzphetamine

 diethyl propion

phendimetrazine

phentramine

موارد فوق باهم در یک گروه قرار می گیرند، چراکه شبیه نورو اپی نفرین عمل می کنند و پیش از سال ۱۹۷۵ مورد آزمایش قرار گرفته اند .

در متا آنالیز انجام شده بر روی دارو های کاهش وزن phentermin  به طور معمولی “ملایم” نشان داده شد ، اما یک کاهش وزن جدی در پی داشت.

دارو های سیمپاتومیمتیک منجر به ایجاد بی خوابی ، دهان خشک، ضعف و بی حالی و یبوست می شوند. همچنین فشار خون و ضربان قلب نیز باید مادامی که این درمان استفاده می شود تحت کنترل باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

www.womenshealthmag.com/weight-loss/fda-approved-weight-loss-prescriptions

ترجمه و تنظیم: ندا جلیلیان


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =