کشف داروی کلیه«کابوزانتینیب» دارویی است که می تواند عمر بیماران مبتلا به سرطان کلیه را طولانی تر کند

کارشناسان کنگره سرطان اروپا معتقدند شناسایی دو روش درمانی جدید برای سرطان پیشرفته کلیه می‌تواند روند درمان این بیماری را متحول کند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته کارشناسان، دو داروی جدید می‌توانند شیوه موثری برای درمان نوع پیشرفته سرطان کلیه که به سختی درمان می‌شود و نیز کمکی برای افزایش طول عمر مبتلایان به آن باشند.

یکی از این داروها، به اصطلاح ترمزهای سیستم ایمنی را برداشته و داروی دیگر سیگنال‌های رشد را در تومور سرطانی متوقف می‌کند. سرطان کلیه هشتمین سرطان شایع در انگلیس است که با گسترش تومور به بخش‌های دیگر بدن از هر ۱۰ نفر تنها یک مورد پنج سال پس از تشخیص بیماری زنده می‌ماند.

در اولین آزمایش از داروی ایمنی درمانی «نیوولوماب» استفاده شد. این دارو مانع از آن شد که سرطان‌، سیستم ایمنی را متوقف سازد و در درمان سرطان‌های پوست و ریه موثر بوده است. در این آزمایش که روی ۸۲۱ بیمار انجام گرفت، مشاهده شد که میانگین افزایش طول عمر بیماران از حدود ۱۹ ماه در روش استاندارد به ۲۵ ماه در این روش بیشتر شده است.

در آزمایش دوم داروی «کابوزانتینیب» روی ۶۵۸ بیمار مورد بررسی قرار گرفت که با دو برابر کردن طول عمر مبتلایان، این مدت را از حدود سه ماه به هفت ماه افزایش داد. در حقیقت بیمارانی که داروی کابوزانتینیب دریافت می‌کنند نسبت به روش استاندارد طول عمر بیشتری خواهند داشت.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر «آلان وورسلی» از مرکز تحقیقات سرطان انگلیس گفت: سرطان پیشرفته کلیه سخت درمان می‌شود که نتایج به دست آمده از آزمایش روی این دو دارو نشان می‌دهد داروهای فوق موثرتر بوده و با عوارض جانبی کمتری همراه هستند.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “کشف داروی کلیه«کابوزانتینیب» دارویی است که می تواند عمر بیماران مبتلا به سرطان کلیه را طولانی تر کند”

  1. طاهره نیم‌رخ
    طاهره

    سلام همسر من ۶۴ ساله هست و برای سرطان کلیه که به ریه هم متاستاز داده قرص کابوزانتیبیب مصرف می کند. بعد از خوردن ۱۵ روز کف پایش تاول زده ایا چاره ای دارد؟
    و کلا آیا امیدی به درمان باید داشت؟

    1. شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج نیم‌رخ
      شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج

      حتما با دکترشان مشورت کنید تا علت را بررسی و در صورت نیاز دارو را جایگزین کنند اگر مشکل از دارو هست.
      برایشان از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی داریم. همیشه جای امیدواری هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 2 =