هزینه‌های کمرشکن «ام.اس» بودجه جداگانه نیاز دارد

نایب رئیس انجمن «ام. اس» گفت: این‌که سرانجام بیماری ام اس، وارد لیست بیماری‌های خاص شد، اتفاق مبارکی است و از کمیسیون تلفیق مجلس سپاسگزاریم که به درخواست مردم جامه عمل پوشاندند، اما بودجه فعلی پاسخگوی هزینه‌های بیماران مبتلا به ام اس نیست و قادر به پوشش درمانی آنان در طول سال نخواهیم بود.

به گزارش خاص پرس، دکتر محمدعلی صحراییان در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به آمار مبتلایان به ام اس در کشور و تهران افزود: در کشور حدود ۵۶ هزار نفر و در تهران ۲۰ هزار نفر از بیماری ام اس رنج می‌برند که تامین هزینه‌های آنان بسیار دشوار است.

وی با اشاره به هزینه‌های درمان مبتلایان به ام اس ادامه داد: درمان بیماران شامل طیف گسترده‌ای از مصرف دارو، که تولید داخل یا خارج از کشور باشد، قیمت‌ها و فرانشیزی که بیماران پرداخت می‌کنند، است که فشار مالی مضاعفی به خانواده‌های بیماران تحمیل می‌کند. برخی از داروها تحت پوشش بیمه هستند، اما برخی

بیماران بابت تامین دارو ماهانه یک تا یک و نیم میلیون تومان و حتی بیشتر می‌پردازند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس با اشاره به انجام سایر اقدامات حمایتی از بیماران مبتلا به ام اس بیان کرد: بیماران علاوه بر مصرف دارو ممکن است نیازمند انجام اقدامات دیگری، نظیر توانبخشی منظم، آزمایشات مکرر، تصویربرداری ام آر آی هستند که اگر هزینه انجام این موارد را به مخارج دارویی اضافه کنیم، هزینه بیمار بسیار فراتر از یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

صحراییان ادامه داد: گروه دیگر از بیماران مبتلا به ام اس نیز ممکن است به دلیل بیماری دچار ناتوانی شوند که هزینه نگهداری، توانبخشی و نقل و انتقال در کنار مصرف دارو، هزینه‌های آنان و خانواده‌هایشان را به شدت افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سرسام آور درمان مبتلایان به ام اس، از مجلس خواستار افزایش و اختصاص بودجه بیماران خاص جدید هستیم تا بخشی از مخارج درمانی آنان کاهش پیدا کند و در عین حال روند خدمت‌رسانی به شکل مطلوب انجام شود.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =