ارائه خدمات چشم‌پزشکی رایگان به سرای سالمندان در کرمانشاه

خدمات چشم‌پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه به سرای سالمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلینیک چشم بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه این روزها پذیرای پدر و مادرهای سالخورده‌ای است که در سرای سالمندان زندگی می‌کنند.

براساس تفاهم انجام شده بین مسؤولان بیمارستان امام خمینی(ره) در کرمانشاه و سرای سالمندان، قرار است بیماری چشمی این مرکز رایگان ویزیت شوند و در صورت نیاز، عمل جراحی آن‌ها نیز رایگان است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: این برنامه از روز گذشته و به مدت چند روز اجرا می‌شود.

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه قطب چشم پزشکی در غرب کشور است، ادامه داد: همکاران متخصص چشم این بیمارستان، در طول انجام این برنامه هر روز ۵۰ سالمند را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند و در صورت نیاز به عمل جراحی به آن‌ها وقت عمل می‌دهند.

وی با اشاره به رایگان بودن عمل جراحی برای این قشر، افزود: مشکلات پلکی، خشکی چشم، اختلالات لبه پلک، آب مروارید، فشار چشم بالا و بیماری‌های سنی شبکه در بیشتر سالمندان شایع است.

به گفته مخصوصی، بخش چشم پزشکی این بیمارستان با ۱۱ اتاق فعال و۴۷ تخت با مجرب‌ترین متخصصان و فوق‌تخصصان چشم و همچنین دستگاه‌های مجهز در خدمت مردم است.

ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران نیازمند و سالمندان کار خیری است که علاوه بر نشر مهربانی و نیکوکاری در جامعه به سلامت عمومی هم کمک می‌کند.

این اقدام خیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهانه‌ای شد تا با رفتن به بیمارستان امام خمینی(ره) ساعتی را پای دردل‌های پدر و مادرها سفید مو بنشینم.

مادر سالخورده‌ای که همراه پرستار سرای سالمندان از اتاق دکتر متخصص چشم بیرون آمد، گفت: مبتلا به آب مروارید هستم.

وی ادامه داد: خدا نگهدار دکتر باشه گفت به صورت رایگان عمل جراحی چشمت را انجام میدم.

نمونه‌های دیگری از این گفت‌وگوها با سالمندان حاضر در این مرکز درمانی انجام دادم که تعدادی از آن‌ها توانایی صحبت کردن نداشتن، ولی کاملا مشخص بود از این اقدام راضی و خردسند هستند چون مدام دست خود را به نشانه شکر خدا و دعا برای پزشکان بالا می‌بردند.

مددکاری که همراه این تعداد سالمند بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: امروز ۱۵ سالمند را برای ویزیت به بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه آورده‌ایم که در روزهای آتی مابقی را نیز می‌آوریم.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از این تعداد نیاز به عمل جراحی داشتند که به زودی به صورت رایگان عمل می‌شوند.

جمعیت افراد سالخورده در کشور سیر صعودی دارد، به اصطلاح ایران به سمت سالخوردگی در پیش است به گفته مسؤولان، ۲۰ درصد جمعیت کشور تا ۲۰۵۰ سالمند می‌شوند و این آسیب جدی در آینده گریبانگیر جامعه، وزارت بهداشت و درمان، نهادهای حمایتی و دیگر مسؤولان می‌شود که برای جلوگیری از این بحران باید مسؤولان امر اقدامی جدی برای تشویق خانواده‌ها به داشتن بیش از یک فرزند داشته باشند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =