راه اندازی بخش پیوند کلیه در اردبیل / کمبود شدید دستگاه دیالیز در کشور

متاسفانه در اردبیل شاهد کمبود دستکم ۷۰ دستگاه دیالیز در سطح استان هستیم که امیدواریم با مساعدت های وزیربهداشت و سایر مسئولان مربوطه ، به زودی شاهد برطرف شدن کمبودهای مربوطه باشیم تا از رنج و مشکلات بیماران کاسته شود.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران پس ازپایان سفر دو روزه به استان اردبیل و دیدار با مسوولان عالی رتبه استان ، از راه اندازی بخش پیوند کلیه دراین استان با مساعدت های انجمن و دانشگاه علوم پزشکی خبرداد.

به گزارش شفا آنلاین، داریوش آرمان که اواخر هفته گذشته برای بررسی وضعیت بیماران کلیوی استان و دیدار با مقام های این استان راهی اردبیل شده بود با ابراز خرسندی از برنامه ریزی برای راه اندازی بخش پیوند کلیه(Kidney transplant) و سایراعضاء پیوندی در این استان گفت : با توجه به علاقمندی بسیار شدید امام جمعه ، استاندار ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان استان برای راه اندازی بخش پیوند اعضاء در این استان ، انجمن بیماران کلیوی نیز در این راه پیش قدم شد و برای تحقق این خواسته ، به همراه دکتر رضا سعیدی – جراح پیوند اعضاء از دانشگاه هاروارد و مشاور امور پیوند کلیه در انجمن – سفری به این استان داشتیم.

وی افزود : درجریان دیدار با حجت الاسلام دکتر عالمی ، امام جمعه استان ، معاون سیاسی – امنیتی استاندار ، فرماندار ، شهردار و سایر مسئولان استان ، آنها درجریان اقدامات ۴۰ ساله انجمن بیماران کلیوی قرار گرفتند . ازآنجا که به خاطر فقدان بخش پیوند اعضاء در این استان ،مردم برای انجام جراحی پیوند می بایست راهی استان های دیگر و به خصوص تهران شوند ، دکتر رضا سعیدی که در این سفر به دعوت انجمن، راهی اردبیل شده بود ، به عنوان مسئول راه اندازی بخش پیوند اعضاء در این استان ، برای هرگونه همکاری و آموزش اعلام آمادگی کرد.

همچنین امام جمعه ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) استان و سایر مسئولان نیز برای کمک به راه اندازی هر چه سریعتر این بخش با مساعدت های خیرین و انجمن بیماران کلیوی تاکید کردند.

مدیر عامل انجمن بیماران کلیوی ایران ، در ادامه گفت : امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در جلسات برگزار شده ،در دوماه آینده شاهد راه اندازی و گشایش این بخش باشیم ، تا ضمن برطرف شدن مشکلات بیماران دیالیزی نیازمند پیوند کلیه ، بیماران نیازمند پیوند کبد ، لوزالمعده ، پانکراس و….. نیز از مزایای ویژه این بخش بهره مند شوند.

آرمان در ادامه با اشاره به مشکل کمبود شدید دستگاههای دیالیز در این استان گفت : متاسفانه در اردبیل شاهد کمبود دستکم ۷۰ دستگاه دیالیز در سطح استان هستیم که امیدواریم با مساعدت های وزیربهداشت و سایر مسئولان مربوطه ، به زودی شاهد برطرف شدن کمبودهای مربوطه باشیم تا از رنج و مشکلات بیماران کاسته شود.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =