مدیر انجمن بیماران کلیوی کرمانشاه: خواهان ملاقات با مسئولان برای مشکلات بیماران کلیوی هستیم

کرمانشاه – ایرنا – مدیرانجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: بیماران کلیوی استان از همه نظر شامل دارو، درمان و مسائل معیشتی در تنگنا قرار دارند و منتظر پاسخ برای تقاضای دیدار با مجمع نمایندگان، استاندار و مسئولان ارشد استان برای تشریح این مشکلات هستیم.

حسین بیگلری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نباید تنها به نامه نگاری اکتفا کرد و باید در دیداری با مسوولان ارشد به تشریح این مشکلات پرداخت.
وی ادامه داد: بیماران دیالیزی در ماه حداقل باید ۱۲ جلسه به بیمارستان مراجعه کنند و افرادی که توان حرکت ندارند برای مراجعه متحمل هزینه بالای رفت و آمد می شوند و آنان که توان حرکت دارند برایشان مشکل است که نزدیک به یک ساعت منتظر رسیدن اتوبوس شوند چرا که وقتی بیمار برای دیالیز به بیمارستان مراجعه می کند به علت بالابودن کراتین کلیه، سرگیجه و تهوع دارد که به هنگام دیالیز این املاح گرفته می شود و نیاز به تزریق ویتامین دارد و در کل بیحالی بر بیمار غلبه می کند.
بیگلری ادامه داد: انتظار دارم استاندار، فرماندار، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر مسوولان مربوطه از نزدیک به بررسی مشکلات این بیماران بپردازند.
بیگلری با اشاره به قیمت بالای تامین داروی بیماران دیالیزی و کلیوی، ادامه داد: علاوه بر بالابودن هزینه خرید کلیه، هزینه زندگی با کلیه پیوندی برای بیمار مشکل است چرا که ماهانه علاوه بر پرداخت هزینه ویزیت، باید هزینه آزمایش و داروی پیوندی را متحمل شود که میانگین آن به ماهی ۶۰۰هزار تومان نیز می رسد.
این مسوول یادآور شد، هزینه هر دیالیز برای دولت نزدیک به ۵۰۰هزار تومان تمام می شود و برای بیماران رایگان است.
مدیرانجمن بیماران کلیوی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که کدام مراکز درمانی و بیمارستان ها در استان از تجهیزات دیالیز برخوردار هستند، گفت: ۴۲ عدد دستگاه دیالیز در بیمارستان امام رضا(ع)، ۱۷ دستگاه دیالیز در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه وجود دارد و بخش دیالیز در اکثر شهرستانها فعال است.
بیگلری یادآور شد، یک هزار و ۲۰۰ بیمار پیوند کلیه و ۵۱۵ نفر بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۱۰ نفر آماده پیوند هستند ولی به دلیل مسایل مالی و محرومیت های غذایی، ناتوانی برای تامین موادغذایی مخصوص پس از پیوند و محرومیت ها برای انجام مشاغل سخت بعد از پیوند از این کار دوری می کنند.

منبع خبر:
http://www.irna.ir/kermanshah/fa/News/83210996


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =