شیوه عیادت‌ها به معضلی برای بیمارستانها تبدیل شده است

شیوه عیادت‌ها به معضلی برای بیمارستانها تبدیل شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه روزانه بین ۱۷ تا ۲۵ هزار مراجعه کننده دارد، گفت: شیوه عیادت‌ها به معضلی برای بیمارستانها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر محمودرضا مرادی در گردهمایی اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که امروز(یکشنبه) در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار شد، از بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین بیمارستان غرب کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیمارستان امام رضای شهر کرمانشاه ۲۵۰۰ نفر نیرو دارد و روزانه بین ۱۷ تا ۲۵ هزار نفر مراجعه کننده به این بیمارستان داریم که بخش زیادی از این مراجعات به دلیل عیادت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه ۸۰۰ تخت فعال دارد گفت: تا پایان سال با اضافه شدن دو مرکز سوانح و سوختگی و مرکز جامع سرطان تعداد تخت های این بیمارستان به حدود هزار تخت خواهد رسید که این موضوع حجم ترددها به بیمارستان را بیشتر خواهد کرد.

دکتر مرادی سپس با اشاره به اهمیت تغییر فرهنگ عیادت و ملاقات در بیمارستان ها اضافه کرد: اگرچه عیادت از بیماران یک سنت حسنه است، اما به معضلی برای بیمارستان امام رضا(ع) تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نظافت، استهلاک آسانسورها، تجویزهای احتمالی همراهان بیمار و… مشکلات زیادی را در بخش درمان برای پرسنل و پزشکان بیمارستان به وجود آورده که امیدواریم با همراهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، تبلیغات وسیعی برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح ملاقات در بیمارستان های استان به ویژه بیمارستان امام رضا(ع) شکل بگیرد.

دکترمرادی ادامه داد: تاکنون کارهایی مثل ممنوعیت ورود اطفال، گل و شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی که قند خیلی بالایی دارند را در بیمارستانها انجام داده ایم، اما نیاز به همکاری مردم برای ادامه روند درمان بیماران داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپس با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۷ بیمارستان درمانی و آموزشی داریم، گفت: سال گذشته ۲.۸ میلیون مراجعه کننده سرپایی به این بیمارستان ها داشتیم که بیش از ۲۳۰ هزار نفر آنها بستری و ۱۳۱ هزار نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر مرادی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + ده =